I Love New York - Reisverslag uit Farmville, Verenigde Staten van Mirna Ruijter - WaarBenJij.nu I Love New York - Reisverslag uit Farmville, Verenigde Staten van Mirna Ruijter - WaarBenJij.nu

I Love New York

Door: Mirna

Blijf op de hoogte en volg Mirna

21 April 2011 | Verenigde Staten, Farmville

Ola Senoritas!

Hoe is het? Het blijft leuk om jullie verhaaltjes te lezen. En de reden waarom mijn verhalen zo lang zijn (als reactie op al jullie reacties:P) is omdat het me niet gelukt is mijn eigen papieren dagboek bij te houden. Dus deze print ik straks mooi uit, dan heb ik een dagboek ;)

Maar ja, uh ik was bij vorige zondag gebleven. Maandag was het mega warm! Vollop zon en om 12uur s middags realiseerde ik me dat ik om 2 uur een boek voor kinderliteratuur uit moest hebben... Dus gauw buiten in het zonnetje gelezen. Niet ingesmeerd, omdat ik al zo'n haast had. Nou mijn hele linkerkant verbrand. Rechts een klein beetje en geloof me, dat is een vreemde combinatie :P
's avonds had ik mijn saaie les. Hij was nog saaier dan normaal. En in plaats van dat ze binnen de 2,5 lestijd de opdrachten uitlegt, maar nee haar, ze geeft eerst 2,5 uur saai les (met een half uur naar haar vakantie foto's kijken van die week ervoor) en na 20.30 nog even uitleggen at de opdrachten inhouden :S Mirna de autist kan dat niet aan, dus ik weet nog steeds niet wat we moeten doen. Want half 9 uit is uit en dan heb ik ook echt geen aandacht meer. Had ze maar om 6 uur voor de les begon moeten vertellen... Maar ik werk gelukkig samen met andrew en die weet het wel :P

Dinsdag moest ik mijn paper inleveren voor sociology. Dat maken was echt een hel, maar ik had hem ruim op tijd af. Summer smste me dat we een plaatsje vrij moesten houden, ze zou iets later zijn. Nou, ze had mooi geluk. Want dr. Bidwell deed de deur op slot naar 11.05 en als je daarna kwam, mocht je m niet meer inleveren en had je 0 van de 100 punten... Summer kwam om 11.04 binnen, haha. Maar we vonden dat wel heel erg streng. voor de rest is het een super professor!
voor de rest dinsdags niet veul gedaan, avond les.

Woensdag speelden de zenuwen wel een beetje op. Pap en mam komen vrijdag, hoe voel ik me dan? tja, weinig geslapen, dus lekker buiten in de zon gelegen. Samen met Meghan! Was gezellig. Ik moest ook mijn 3 ages project afronden (interviewen 3 kinderen jonge kind, oude kind, adolescent en dan samenvatten, koppelen aan de theorie en klaar). Dus veel wat we op de pabo moeten doen. Maar vraag me af hoe ik het gedaan heb. Heb er totaal geen gevoel bij.

Donderdag had ik een mega drukke dag. Ik moest wassen voor school. Dus eerst dat doen, door naar mijn vroege sociology les, dan naar stage, vanuit stage bijeenkomst voor mijn presentatie werkgroep daarna gauw eten, dan p&o les en 's avonds moest ik nog de puntjes op de i zetten voor mijn 3 ages project. Daarna koffer inpakken. 's avonds waren pap en mam op msn, omdat ze natuurlijk vroeg op moesten. Nog ff geskyped.

Vrijdag moes ik om 6 uur mijn bed uit! Wat een nachtmerrie :P
Katie bracht me naar het vliegveld. Eerst konden ze me niet in het systeem vinden. Gelukkig! Na 10 minuten wel. Pfieuw. Het bleek dat pap en mam gewoon uitgechecked waren, dus die hadden geluk dat er nog plek was voor ze!
Het was echt een hele korte vliegreis. In de lucht is 1,5 uur echt kort. Landden we ook nog een 15 minuten eerder. Gauw mijn koffer gepakt (25 dollar betaald terijwl ik t ook als handbagage mee kon nemen :S) En naar terminal B voor pap en mam.
Ik zoeken waar ze waren, kwam ik blijkbaar gelijk met pap en mam aangelopen, haha. Hoe toevallig. 3 Kussen op de wang (heb ik echt al heeel lang niet meer gedaan) en zij moesten natuurlijk even roken... :P
Taxi naar onze verblijfplaats bij Ton. We hadden een aparte taxi chauffeur. Geen Tomtom en niet bekend in New York... Ja, lastig hoor. Hij wist 7th avenue niet te vinden. Nou, t duurde ff en toen toch aangekomen. Hij was vet beledigd, want 7th avenue bestond niet etc! Nou echt wel. Was gewoon een beetje een sukkeltje :P
Na onze koffers gedumpt te hebben zijn we naar times square op broadway gegaan met de metro... En wat ik toen zag vergeet ik nooooit meer! We stappen die metro uit, trap op en wat zie ik?! Een levensgrote poster van Mary Poppins! Nou als dit niet meant to be was! We hebben een beetje rond geslenterd en toen ben ik een uurtje in de rij gaan staan voor kortingskaartjes voor het liefst mary poppins, of een ander. Ze hadden nog mary poppins! We hadden al gegeten, dus we gingen nog wat rondlopen. Een grote m&m's winkel gezien met echt alle soorten en maten. Toch maar terug gegaan en naar de musical gegaan. Pap en mam hadden een jetlag, dus die waren al een paar x in slaap gevallen en echt niet gesnurkt! (wel dus ;) ).
Ik heb voor ze genoten! Het was zoo mooi! En Judith, Lisa en Sanne. Marry poppins zingt wel beter, en die moeder ook, maar alle andere artiesten zijn beter in Nederland. Sommige grapjes zijn ook helemaal niet grappig en in Nederland wel. Denk dat wij gewoon meer humor hebben.
Daarna waren pap en mam helemaal kapot en zijn we terug gegaan.

Zaterdag was het de hele dag regenachtig. 's Ochtends niet, toen zei papa nog 'oh denk dat het helemaal niet gaat regenen'. Maar hij kent het weer in New York nog niet zo goed. Het kan zo van t ene uiterste naar t andere gaan... Welkom in Amerika pa!
Wij hebben de hop on hop off bus gepakt. Was leuk, veel gezien, maar was koud en toch regenachtig, dus vroeg naar huis gegaan. We zouden 's avonds de ipad2 kopen en eten bij applebees. Dus wij met 3 paraplu's op pad. Het regende wel, maar niet heel erg.
Tot we de metro uitstapten, regen en gieten dat het deed! Wij op weg naar de apple store. Nou we kwamen helemaal doorweekt aan, ondanks de paraplu. En raad eens? Blijkt dat alle Ipad2's altijd al s ochtends zijn uitverkocht.
Nou we waren zo doorweekt dat we besloten hadden om maar terug te gaan, pizza bestellen en naar bed.

Zondag was het weer prachtig weer! Lekker warm, dus weer de bus genomen dit keer de Brooklyn Bridge goed gezien, Chinatown Little Italy, kleren voor pap gekocht bij Soho en het vrijheidsbeeld gezien. Empire state building hadden we zaterdag al gezien.
Na gegeten te hebben bij Applebees (erg lekker maar duur:S) wildn we naar Macy's/ Kwamen we om 8.50 binnen. Bleek dat ze om 9 uur dicht waren. Dat is trouwens een winkel, dat is qua breedte ongeveer 2x v&d in arnhem en dat 11 verdiepingen, haha. Dus papa was stiekem wel blij.

Maandagochtend moesten we om 7 uur al met de taxi naar het vliegveld. Eerst naar Washington gevlogen en toen van Washington naar Richmond. Nou, dat is gewoon 5 minuten in de lucht en weer landen :P In Richmond auto gehuurd en op weg naar Farmville. Pap en mam laten zien waar ik zit.
We hebben gelijk gegeten in D-hall, vonden ze wel lekker geloof ik...
's avonds niet veel gedaan. Er is hier ook niet veell te doen.

Dinsdag waren ze om 7.30 beide klaarwakker! Dus ik ook... PFt, das veel te vroeg voor mij, maar ja, mama was al om 6 uur wakker :P
Ze besloten spontaan om naar Richmond te gaan om te gaan shoppen. Ik vroeg nog of ze een adres nodig hadden, maar nee, blijkbaar niet. Ik had gewoon les, dus kon niet mee. 's Middags rond 4 uur waren ze terug. Ze hadden geen winkelcentra gevonden, alleen een ziekenhuis, haha. Al met al hadden ze t leuk gehad.
Ik moest nog even een handtekening zetten voor een transfer papiertje voor mijn cijfers naar Nederland. Heb ik papa en mama gelijk ons mooie Ruffner gebouw laten zien. Ze vonden het idd ook erg mooi!
's Avonds is mama mee geweest naar mijn Human Growth and Development, a.k.a. kinderontwikkeling, a.k.a. P&O (voor ieder wat wils:P). We hebben ze drop gegeven, en niemand die het lustte, haha! Echt heel grappig!
Mama vond het leuk om het een keer mee te maken. Het was wel een saaiere les, want 15 minuten theorie en dan discussieren. Soms hebben we actievere werkvormen. Nog even gepraat met onze professor en toen had ik nog een bijeenkomst van 20 minuten.
Na die bijeenkomst hebben we gegeten bij het best goedkope restaurant El Patron. Mexicaans eten en het was heerlijk. En dat voor ongeveer 10 dollar per persoon met drinken erbij ;) Das goed te doen.

Woensdag (gister) was het 30 graden, maar het was wel bewolkt en het zou gaan regenen. Dus ik ze nog ff een rondleiding door het muziek gebouw met uh 24 piano's en de bieb laten zien. Daarna ontbeten met de tweeling en een paar vrienden. Dat is waar April zei dat het zou gaan regenen om 3 uur. Wij balen. Nou toch nog maar ff naar het meer gegaan (niemand hier op longwood weet dat er een meer is:P) Daar lekker 2 uurtjes gezeten en toen had ik weer les.
We hebben alleen film gekeken, was wel erg leuk, haha.
Daarna hebben we geshopt, voor papa slippers gekocht, voor mij kleren en toen een drankje gedronken op een terrasje. Daarna door naar El Patron weer, omdat het zo goed bevallen was. Dit keer met Sam en Meghan.

Donderdag (vandaag) zijn pa en ma doelbewust naar Richmond. Heb ze een adres mee gegeven voor een mooi winkelcentrum. Hoop dat ze nu het goede centrum vinden, haha, want het is erg groot.
Ik ga mijn paper afronden en huiswerk voor vanavond maken.
Morgenvroeg vertrekken pa en ma vroeg naar huis. Ik denk niet dat het moeilijk gaat worden, want ik vind het gewoon nu heel erg vreemd dat 2 verschillende werelden een zijn geworden. Begrijp me niet verkeerd, vind het heeeeeeeel fijn dat pa en ma er zijn. Maar besef nu ook heel goed dat ik bijna terug ga naar mijn andere wereldje en dit nooit meer mee ga maken. Dus ik wil driedubbel hard genieten de laatste 2,5 week...
Dit weekend ga ik met Meghan mee paasweekend vieren.

Ik weet dat ie lang is! Maar laat een berichtje achter!

Liefs Mirna

P.s. Marion, oma bedankt voor jullie kaartje! En Ingrid bedankt voor de hele drop!!!

En de brief vanuit de pabo was echt geweldig om te lezen!
Even uitleg. Bij de uitzwaaibijeenkomst in december hebben we een brief naar onszelf geschreven mt hoe we ons voelde, hoe we ons dachten te voelen en ik heb er een paar meiden iets op laten schrijven (en niet gelezen)
Nu de brief opgestuurd gekregen en het eerste wat je ziet is:
status: brak, dronken, giegelend, vette bek bij de Pedo uh febo :P Oh en gala! hahah geweldig!
17 juni reunie! <3

P.p.s.s. En bij Wallmart heb ik een ipad 2 gekocht voor de duidelijkheid :P haha! dus ik ben heulemaal gelukkig!

  • 21 April 2011 - 13:54

    Femke:

    omg ik ben eerste!
    heel gaaf mirnie, newyork lijkt me inderdaad super leuk!
    jammer dat dat enorme winkelcentrum dicht was, maar inderdaad, flinke opluchting voor je vader haha!

    geniet nog maar een heleboel want zoals je zelf al zegt, voor je het weet is het voorbij.
    ik ga vanavond waarschijnlijk naar pabo schoolfeest! ik drink een biertje voor je, of iets anders, wijn ofzo, veel heb je toch niet nodig.
    dikke zoenen xxxxxxx

  • 21 April 2011 - 14:15

    Lizz:

    Hee meid.

    Ik zit weer in de bus maar zal je dit keer sparen ;)
    Het is hier nu bloed heet, k loop al de hele week in jurkjes! :D i love it!

    Heb je trouwens de cookieshake bij de Applebees ook gehad? Dat is een shake gemaakt van de oreo koekjes..!! Zo lekker!! In Nederland is de Apple niet zo duur volgends mij. Dacht dat er 1 in Scheveningen zit. Kunnen we wel een keertje gaan eten! :D

    Ik kon niet helemaal uit je verhaaltje halen of je nu wel of geen ipad2 hebt gekocht? Hoop t wel voor je!!
    Nou ik ga je spreken..! Nu nog even lekker t zonnetje in. Blij als je terug bent want dan kunnen we lekker naar t waalstrandje! Xx

  • 21 April 2011 - 14:30

    Inge Leuverink:

    Ha Mirna,

    New York is inderdaad geweldig!
    Nog maar 2.5 week; geniet ervan! En dan thuis gewoon weer sparen om terug te gaan ; ) En dan alles wat je bespaard hebt door geen iPad te kopen investeren in een ticket bijvoorbeeld....

    Groetjes
    Inge

  • 21 April 2011 - 15:05

    Jacqueline:

    Hey Mirna,

    Gezellige week gehad zoals ik kan lezen... zullen je vader en moeder van het weekend wel erg moe terugkomen.. zoveel gezien en gedaan!
    geniet er inderdaad nog maar van want time flys when you have fun (he hoe vind je dat klinken?

    gr. Jacqueline

  • 21 April 2011 - 15:45

    Janne:

    Mirnie!
    NY klinkt super, daar moet ik ook echt nog een keer heen! De macy's is trouwens ook een hele fijne winkel haha! Echt leuk dat je papa en mama een weekje je zijn komen opzoeken. Mij zou het ook heel vreemd lijken als hier opeens bekenden zouden staan, in een compleet andere wereld. Maar lijkt me dan ook weer super om ze jouw wereldje daar te laten zien!
    Geniet heel erg hard van de komende weken daar, en ik kijk stiekem al uit naar 17 juni. Volgens mij zijn we twee dagen later nog niet klaar met bijpraten!
    Dikke liefs

  • 21 April 2011 - 16:33

    Mirna:

    Aaaah New York, echt geweldig. Al die straatnamen die je in alle films en satc tegen komt. Ben nu bezig met afleveringen van satc dus zit helemaal in de NYsferen haha. Lijkt me erg fijn om je papa en mama te zien, maar van die twee werelden snap ik compleet. Ik heb heel veel zin om naar India en daarna naar huis te gaan, maar het besef dat ik nog maar heel eventjes op deze manier leef is heel erg raar.
    Verder: OMG, heb jij een ipad gekocht? Dat vind ik echt de grootste onzin die er bestaat haha. Ieder zijn eigen ding zal ik maar zeggen :p Maargoed, jij bent er helemaal gelukkig mee zo te lezen dus ik wens je alle plezier met dat ding toe haha! We kunnen elkaar wel weer snel knuffelen, de tijd vliegt echt als een malle. Succes met afscheid nemen van je papa en mama en nog meer succes en veel genietplezier (denk eraan: flink sponzen en een veldgestuurde kleuter zijn!) in je laatste 2,5 (!) week! liefs

  • 21 April 2011 - 16:35

    Joryl Dus:

    oke hahaha, ik heb bij mijn naam dus gewoon "Mirna" in gevuld. Ik ben een beetje slaapdronken (en heb een cocktail achter de kiezen, zoveel drink ik hier niet, dus misschien speelt het mee), tijd om naar bed te gaan voor mij dus.

  • 21 April 2011 - 19:26

    Ingrid:

    Wat leuk om te horen dat het zo goed met je gaat. Zo nou hebben je ouders ook gezien waar je al die tijd verbleef. Leuk hoor. Wat zullen ze moe zijn van deze doe-vakantie. ha-ha dagje ouder. Veel plezier nog de laatste 2 weekjes en tot ziens in Herveld.

    groetjes Ingrid

  • 21 April 2011 - 21:39

    Mickey:

    jaja New York was best wel heftig!
    Ben in mijn leven nog nooit zo moe geweest als afgelopen vrijdagavond.
    Man oh man ik was gewoon misselijk van vermoeidheid en was blij dat ik ff een dutje kon doen bij Mary. By the way dat snurken viel best wel mee, haha.

  • 22 April 2011 - 06:33

    Marion:

    Geweldig jou verhalen. Wat een beleving. Ik snap heel goed dat het een dubbel gevoel geeft als 2 werelden zich samen voegen voor een week. Geniet nog van je laatste 2,5 week. Dan begint het gewone leven weer en woon je weer bij je vader en moeder in. Misschien nog best lastig.

  • 22 April 2011 - 09:21

    Kim En Senn:

    Hallo,
    Wat een leuk verhaal deze week!
    Fijn dat je ontzettend hebt genoten van je ouders.
    Zomteen afscheid nemen en dan flink genieten van je laatste weken.
    Als je terug bent staat er een groot jongetje met een grote burgermeestersbuik op je te wachten! Ik zie je 10 mei!
    X Senn en mama

  • 23 April 2011 - 09:14

    Karin:

    Hee Mirn!!

    Eindelijk even tijd om je verhaal te lezen en te reageren..:)
    Het klinkt zoals gewoonlijk weer heel goed, echt leuk voor je dat je ouders er waren maar het lijkt me ook heel vreemd idd!!
    En je bent alweer bijna terug:)!! Lijkt me leuk om je verhalen nog eens persoonlijk te horen..
    Nou meissie.. Geniet nog even heeeeel erg daar, want voor je het weet ben je weer terug in Nederland!!

    Heel veel liefs,
    Karin.

  • 23 April 2011 - 13:12

    Lies:

    Murnieee!
    Hoe vet, een Ipad! en dat rijmt!
    Wat leuk om te lezen dat je lekker met je ouders hebt gereisd en ze je plekkie hebben gezien, wel gek lijkt me ook wel.. geniet er nog even van he! We skypen snel, ik moet nu naar huis om Pasen te vieren.. Zal Lien nog eens proberen te bereiken! OHH trouwens die foto op fb van dat giant flatgebouw, was dat die van Friends/Will & Grace? Super grappig hahaha. Ik wil er ook een keertje heen, met jou, mn zus vast ook wel en dan gaan we chillen in CP en naar Mary Poppins.. wij hebben denk ik idd meer humor, doh. Heb je toevallig gefilmd? :P
    Dikke liefs, geniet er nog van meis, ik heb stiekem te veel zin in de 17e.. <3 loveyouuuu!

  • 24 April 2011 - 18:41

    Oma:

    hoy Mirna.eindelijk zit ik weer eens achter of voor de p.c het was weer een geweldig verhaal,
    we hebben zo juist met mic en Jan op de camping bij Marion een lekkere barbicu gehad het weer is hier vandaag 26 graden dus dat is niet mis lekker voor mijn oude botjes,
    g r Oma.

  • 26 April 2011 - 14:39

    Judith:

    Een late reactie van mij, heb het afgelopen week zoo druk gehad!
    Leuk om te lezen wat je allemaal mee hebt gemaakt met je ouders:)

    De tijd gaat echt heel snel voorbij joh!

    Geniet ervan!! =D

    xxx
    JudithvB

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Farmville

Mirna

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 38730

Voorgaande reizen:

15 Januari 2011 - 10 Mei 2011

Buitenlandse stage/studie

Landen bezocht: